21 Eylül 2015 Pazartesi

Ölüm Emri Kitap Yorumu

Merhaba!

Labirent Serisi'nin son kitabı olan ve çocukların labirente gelmeden öncesinin anlatan Ölüm Emri'ni dün gece bitirdim ve hala kendimi Labirent Serisi'ne ihanet etmiş gibi hissediyorum. Neden olduğunu açıklayacağım ama önce sizinle kitabın tanıtım bültenindeki yazıyı paylaşmak istiyorum :)


Ani bir patlamayla sonun geldiğini sandılar. İsyan kurulmadan, Kayran inşa edilmeden ve Thomas, Labirent'e girmeden önce bir güneş patlaması dünyayı vurmuş, insan nüfusunun çoğunu öldürmüştür. Ancak en kötü günler henüz yaşanmadı. Mark ve Trina o yıkımdan sağ çıkmayı başarmıştır. Ama şimdi bir virüs hızla yayılmaktadır; insanları cinnete ve cinayete sürükleyen bir virüs.  
Tedavi yok. Kaçış yok. İki genç, hayatta kalmayı başarabilirlerse insanlığın geri kalanını kurtarmanın bir yolunu bulabileceklerine de ikna olurlar. Çünkü bu yeni, yıkılmış dünyada her yaşamın bir bedeli vardır. Ve bazıları için ölünüz, dirinizden daha değerlidir. Son aslında sadece bir başlangıçtır. 


 Tahmin edeceğiniz üzere kitap, Thomas ve Teresa'dan öncesini anlatıyordu. Ben şahsen onları okumayı tercih ederdim, sanırım bu yüzden çok sevemedim.

Kitabın konusunun ana başlangıcı, bizi labirentten 13 yıl öncesine, güneş patlamalarının yeni yaşandığı, insanların birkaç ay sonra ancak bir araya gelebilmelerini anlatıyor. Ana karakterimiz Mark, aralarında sevdiği kız olan Trina'nın da dahil olduğu arkadaş grubuyla birlikte hayatta kalmaya çalışıyor.

Kitap 400 sayfaydı ama hızlı bitirmemin sebebi akıcı olmasıydı. Dilde tekrarlar çok yoktu. Aynı zamanda aynen Labirent Serisi'nin diğer kitaplarından alıştığımız gibi sürekli bir olay, koşuşturmaca, kaçma ve kurtulma vardı. Tempo hiç düşmedi. Zaten konu da bir bakıma bu hareketlilik üzerine kurulmuştu, yazar bunları yazmasaydı ne yazardı bilmiyorum.

Kitabın ana karakterlerini sevdim, tepkileri bana aşırı veya az gelmedi. :)

Ölüm Emri'ni alacaksanız benim gibi Thomas ile ilgili şeyleri merak ederek almayın! :D (Dipnot: Kitabın başında ve sonunda Thomas&Teresa vardı.)


                                                              Kitabımız da bu :)

Herkese iyi günler!

-B

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder