15 Eylül 2015 Salı

Ölmek İçin 13 Sebep Yorumu

Merhaba! 

Ölmek İçin On Üç Sebep iki gün önce bitti, bende yorumunu paylaşmak istedim ^.^

Orijinal Adı: Thirteen Reasons Why
Yazar: Jay Asher
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 312

Geleceği stop tuşu ile durduramazsınız.
Geçmişi geri saramazsınız.
Sırrı öğrenmenin tek yolu 
... play'e basmak.

Hannah Baker, taşındığı yeni bölgeye, yeni okula yabancı olan üç kişiden biridir. Gittiği lisede bir çocukla tanışır ve ardı arkası gelmeyen, asılsız dedikodular, bir kar topunun çığa dönüşmesi gibi olaylar böylece başlamış olur. 

Kitap, Hannah Baker'ın intihar etmeden önce postaladığı kasetlerin Clay Jensen'a ulaşmasıyla başlıyor. Clay, gün boyunca çoğunlukla Hannah'nın dediklerine uyarak onun doldurduğu kasetleri dinliyor, onun hissettiklerini hissetmeye çalışıyor.
 
Öncelikle kitabı sevdim diyebilirim. Bazen sıkılır gibi oldum ama genel olarak güzeldi. 
Kitap, Clay'in ağzından ve Hannah'nın kasetleri olarak yazılmış. Yani hem Hannah'dan her şeyin gerçek yüzünü hem de Clay'in bakış açısından, herkesin aslında olayları nasıl dolandırıldığını görüyoruz. 

Kitap akıcıydı, sıkıldığım yerlerin ise benim ruh halimle ilgili olduğunu düşünüyorum. Biraz daha yayarak okusaydım belki sıkılmazdım. Karakterler ise... Clay'i sevdim ama Hannah konusunda bazı sıkıntılarım var. Sanki biraz olan şeylerin olmasında onun çok geride kalmasının payı var. Yine de zaten kitabın amacı bu, yaptığımız her şey, attığımız her adımın bizi ve çevremizdekileri nasıl etkileyeceğini anlatıyor. 

Kitaba başlamadan önce yorumları okuduğumda hep küçük şeylerin hayatı nasıl değiştirebileceğiyle ilgili bir kitap olduğu yazıyordu ama bence o kadar da değil. Kitabın başında özellikle, yaşadıkları gerçekten ağır şeyler. Sonrasında biraz daha hafifliyor. Sadece biraz. 

Kitabı genel olarak sevdim. Bence rahatken okunduğunda sıkılmayacağınız bir kitap :) Bazen biraz depresif olabiliyor ama amaç da bu ;) 

Herkese iyi günler!


                                                    
                                                            Kitabımıza da bu :)


-B


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder