14 Eylül 2015 Pazartesi

Kızıl Yükseliş Kitap Yorumu

Merhaba :)
Kızıl Yükseliş'i bugün bitirdim, yorumunu yazayım dedim ama öncelikle birkaç minik bilgi paylaşmak istiyorum :)

"Ben dünyaları ateşe verecek kıvılcımım.  
Ben zincirleri kıracak çekicim. 
Ben halkımın ve esaret içinde içinde yaşayan herkesin umuduyum. 
Çünkü biliyorum ki insan kendini köleleştiren adaletsizlikle özgürleşemez."


Orijinal Adı: Red Rising
Yazar: Pierce Brown
Yayınevi: Pegasus Yayınları 
Sayfa Sayısı: 448

Kızıl Yükseliş, toplumun sınıflar halinde yönetildiği ve her sınıfın renklerle belirtildiği bir ortamda geçiyor. En düşük kızıllar, pembeler, gümüşler, bronzlar gibi renkler ve en yukarıda, her gezegeni yöneten Altınlar. Darrow, Kızıl topluma ait. 



Kızıl toplumu, Mars'ın yaşanabilir hale gelmesi için Mars'ın tehlikeli madenlerinde çalışıyorlar. Amaçları, bulundukları bölgedeki madenlerden Helyum-3'ü en çok çıkartan Kızıl grup olup ekstra yiyecek ödülünü almak.

Darrow'un halkının hakkını alamadığı bir günde Darrow ve karısı buna mecburen göz yumuyorlar ve sinirlerini atmak için gitmemeleri gereken bir yere gidiyorlar. Hikaye aslında bir bakıma burada başlıyor. Darrow'un karısı öldürülüyor ve Darrow, bunlardan sonra kendini çok başka bir ortamda buluyor.
Kitabı okumaya başladığımda açıkçası hayal kırıklığına uğradım çünkü hiç öyle bir şey beklemiyordum, kafamda bambaşka bir senaryo vardı. Bu yüzden kitaba başlarda pek ısınamadım ama sonradan, özellikle son 150 sayfada falan olayların akışı hızlandı, daha farklı şeyler oldu ve kitap kalbimi kazandı :D
Kitap, ana karakterimiz Darrow'un yaşamıyla, işiyle başlıyor ve güzel anları daha üzücü olanlar izliyor. Ben aslında olanlara pek kapılamadım açıkçası ama bu durumum benimle, ruh halimle ilgili olduğunu düşünüyorum.
Asıl olaylara giriş yapıldığında bazı yerler sanki sönük kalmıştı, çok hızlı ilerlemişti ama hızlı ilerlemeseydi sıkardı, o yüzden kitabı beşe böldüğümüzü düşünürsek ikinci kısmı bana pek güzel gelmedi.
Sonlara doğru ise... Gerçekten sonlara doğru çok güzelleşti, kitaba sonunda bayıldım. Darrow, birisiyle tanıştıktan sonra -bu okumayanlara spoiler olur- tavırlarında büyük değişimler oldu ve bence bu değişim ona çok iyi geldi.
Sonunda ise gerçekten şaşırdım. Darrow'dan daha özgün hareketler beklerdim. Yine de beğendim ama kitapta bazı noktaları Açlık Oyunları'na benzettiğimi söylemeden geçemeyeceğim.

Eğer distopya türü kitapları seviyorsanız bu kitabı da seversiniz :)

                    Kitabımız da bu :) (Bu ince kapak versiyonu, ciltli hali de var^^)   
                                   

                                                                        -B

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder