2 Şubat 2016 Salı

5.Dalga Kitabının Film Uyarlaması Çıkıyor!

Merhaba arkadaşlar! Bugün birçoğumuzun okuduğu, birçoğumuzun da merak ettiği bir kitaptan bahsedeceğim: 5.Dalga!

Türkiye de filmin çıkış tarihi hakkında hala birçok söylenti dolaşıyor. Elimizdeki gerçek olması en muhtemel tarih ise 11 Mart 2016 çünkü Cinemaximum bu tarihi gösterdi. Bu arada söylemeden geçmek olmaz, neredeyse her Cinemaximum sinemasında 5.Dalga'nın kocaman bir posterini bulabilirsiniz :)


Öncelikle kitabı inceleyelim, sonra filme dönelim :)



Kitabımızın sayfa sayısı 464. Yazarı Rick Yancey ve kitabın satış hakları Türkiye'de Pegasus Yayınları'na ait.



5.Dalga, 5.Dalga üçlemesinin ilk kitabı. Serinin ikinci kitabı Sonsuz Deniz ve o da çevrildi. Son kitap olan The Last Star ise daha yayımlanmadı. Yabancı ülkelerde kitabın çıkması için öngörülen tarih 24 Mayıs 2016.


Şimdi sırada kitabın tanıtım bülteninden bir kesit var:            
1.Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü2.Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu3.Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı4.Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme5.Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor  
Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!


Kitap aslında 'The Others' (Ötekiler) denilen uzaylıların dünyayı ve insanlığı ele geçirme çabalarını anlatıyor.

Kitabımızdaki uzaylılar dünyayı istiyorlar ve bu konuda gayet kararlı, planlılar. Oldukları zamandan sonraki nesilde tamamen kendi izleri olsun istiyorlar ve daha anne rahminde yeni oluşan bebeklerin beyinlerine yerleşiyorlar. Zamanı gelince de ortaya çıkıyorlar.


Ortaya çıkmaları ana karakterlerimizden biri olan Cassie'nin gençliğine denk geliyor. Bir gün okuldayken bir anda elektrikler kesiliyor... Dünya çapında. Bu ilk dalga oluyor.Dalgaları tek tek açıklamak istiyorum ama kitapta belirli bir yere sahipler, o yüzden spoiler niteliğinde olmadan ne diyebilirim bilmiyorum.Bu yüzden dalgaları atlıyorum ama zaten tanıtım yazısından fikir edinebilirsiniz :)


Kitabın ilk bölümü Cassie'nin düşüncelerine odaklı. Kendini dünyada kalan son insan sanıyor, birilerini görene kadar. Böylece yalnız olmadığı anlıyor ve içinde umut yeşeriyor.Cassie aslından kendinden çok kardeşini önemsiyor çünkü ona, her zaman onunla kalacağına dair söz vermişti ama ayrılmak zorunda kaldılar. Kitap boyunca zaten Cassie'nin kardeşini bulmak için yola çıkmasıyla başına gelenleri okuyoruz. 


Cassie, yoluna devam ederken bir şekilde diğer ana karakterlerden biri olan Evan'a rastlıyor. Beraber belirli bir süre geçiriyorlar ki zaten bu süre Cassie'nin hem bedenen hem de ruhen iyileşip gelişmesi üzerine oluyor. Sonra yola beraber devam ediyorlar ve Cassie, Evan'la ilgili gerçekleri öğreniyor. Tabi o zamana kadar Cassie'nin Evan'ın kim olduğuyla ilgili bir sürü tahminin oluyor, öyle hemen beraber yola çıkacak kadar güvenmiyor ona ki ben kitapta bu kısmı çok sevdim.


Kardeşini kurtarmaya gittiklerinde lise arkadaşlarından biri olan Ben Parish'e rastlıyor ve birbirlerine yardımcı oluyorlar. Ben, Ben karakterini de sevdim açıkçası. Başına gelen şeylere rağmen (kitapta onunla ilgili kısımlar genelde yaşadıkları üzerine zaten) güçlü kalabilmeyi başardı.


Bir de Sam karakteri var, Cassie'nin kardeşi. Yaşına göre olgun ve çok tatlı bir çocuk. Kitapta onun ağzından okuduğumuz bir bölüm de var. Sam'in de başına gittiği yerde çok kolay şeyler gelmiyor ama ablasının onu bulacağından o kadar emin ki! Bu kararlılığı kitap boyunca çok tatlıydı.


Bu arada, kitapta arada anlatan karakter değişiyor ama bence kafa karıştırıcı bir değişim yoktu.



Bu da kitabın ön okuması:







Şimdiii, sıra filmde. Öncelikle Türkçe altyazılı olarak fragmanları paylaşmak istiyorum:












Film casti şöyle; 

Cassie Sullivan: Chloe Grace Moretz
Evan Walker: Alex Roe
Ben Parish: Nick Robinson
Sam Sullivan: Zackary Arthur


Film setinden olsun, filmden veya kitaptan olsun bulduğum görüntüleri aşağıda topladım. Fotoğrafların üstüne basarsanız büyüyecektirler :) Ayrıca, bu görüntülerin çoğunu aldığım Instagram sayfasına da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz ^^























Sonraki yazıda görüşürüz! 
-B

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder